Iespējamās misijas nedēļā stundas skolās vadīs dažādu nozaru profesionāļi

Iespējamās misijas nedēļā stundas skolās vadīs dažādu nozaru profesionāļi
No 7. – 15.februārim programma Iespējamā misija sadarbībā ar projektu Dabaszinātnes un matemātika organizē Iespējamās misijas nedēļu. Nedēļas ietvaros 55 dažādu jomu speciālisti dosies uz skolām visā Latvijā, lai vadītu fizikas, ķīmijas, bioloģijas, matemātikas, informācijas tehnoloģiju un citas stundas, tādejādi jau ceturto gadu daloties ar savu pieredzi un šogad īpaši iedvesmojot jauniešus pievērsties eksaktajām zinātnēm. Skolotāju lomās šogad iejutīsies valsts prezidents Valdis Zatlers, vides un reģionālas attīstības ministrs Raimonds Vējonis, izglītības un zinātnes ministrs Rolands Broks, Lattelecom vadītājs Juris Gulbis, Swedbank vadītājs Māris Mančinskis, Rīgas mērs Nils Ušakovs, aktieris Kaspars Znotiņš un citi.

„Kad pasaule ir kļuvusi daudz dinamiskāka visās sfērās, ir svarīgi saprast, kādas prasmes tai ir un būs vajadzīgas. Pamata prasmes, kas ikvienā jomā nepieciešamas jau patlaban, ir spēja analizēt un apstrādāt informāciju, kā arī plānot savus resursus, tostarp laiku un naudu. Swedbank aktīvi iesaistās finanšu izglītības veicināšanā, un esam pārliecināti, ka bērniem jāiegūst pamatzināšanas par naudas lietām gan ģimenē, gan skolā. Tāpēc tieši par šīs tēmas jautājumiem stāstīsim skolēniem arī Iespējamās misijas nedēļas ietvaros,” komentē Swedbank vadītājs Māris Mančinskis.

 „Jaunieši skolas vecumā, iespējams, vēl aktīvāk par mani izmanto internetu un skaidri saprot, ka mūsdienu pasaulē nav robežu – ir viens globāls tīmeklis, kurā mums ir jābūt konkurētspējīgiem. Iespējamā misija skolās ieved spēcīgas personības, kuras spēj atklāt un motivēt mācībām nākotnes līderus – tos, kuri ar savām inovācijām tuvāko desmit divdesmit gadu laikā pārsteigs pasauli. Tas ir vienīgais ceļš Latvijas ilgtspējīgai attīstībai,” skaidro Lattelecom vadītājs Juris Gulbis.

Pētījumu dati liecina, ka tikai 13% no visiem Latvijas augstskolu absolventiem katru gadu pabeidz studijas ar matemātiku, dabaszinātnēm un tehnoloģijām saistītās jomās, kas ir viens no zemākajiem rādītājiem ES valstu vidū, salīdzinājumā ar 56% absolventiem sociālajās zinātnēs, komerczinībās un tiesībās, kas ir viens no visaugstākajiem rādītājiem ES valstu vidū.

„Mūsdienu strauji mainīgā sabiedrība, ekonomika un darba tirgus izvirza jaunas prasības izglītības sistēmai – nepieciešamību pēc zināšanu praktiska pielietojuma, radošās domāšanas un uzņēmības. Šī akcija ir mūsu iespēja kopā ar uzņēmējiem parādīt, ka fiziku, ķīmiju, bioloģiju un matemātiku var mācīties citādi - laikam atbilstoši un skolēniem saistoši, tādējādi rosinot jauniešu interesi ne tikai par eksaktajiem mācību priekšmetiem, bet arī par ietilpīgajām dabaszinātņu, matemātikas un tehnoloģiju nozarēm kopumā,” stāsta Dace Namsone, projekta Dabaszinātnes un matemātika vadītāja.

„Skolai ir vajadzīga palīdzība un atbalsts šos jaunos mērķus īstenot. Tādēļ mēs jau ceturto gadu rīkojam Iespējamās misijas nedēļu, lai piesaistītu sabiedrības uzmanību izglītības jautājumu risināšanai, īpaši jautājumiem, kas saistīti ar izglītības kvalitāti. Skolēniem Latvijā ir zema interese par mācībām, tai skaitā, par dabaszinātnēm un matemātiku, tādēļ ir nepieciešama jauna pieeja mācīšanai, jauns, ar reālo dzīvi saistīts saturs un mācību process. To ikdienā ievieš projekts Dabaszinātnes un matemātika, Iespējamās misijas dalībnieki un daudzi progresīvi skolotāji skolās. Daudzi progresīvākie Latvijas darba devēji jau atbalsta Iespējamai misijai līdzīgas iniciatīvas. Mēs ceram, ka Iespējamās misijas nedēļa kalpos kā jauna ierosme uzņēmējiem un sabiedrībai kopumā vēl vairāk iesaistīties labākās pasaules izglītības sistēmas izveidē Latvijā ,“ skaidro Iespējamās misijas direktore Zane Oliņa.

Aicinām visus interesentus apmeklēt Iespējamās misijas mājas lapu un sekot līdzi reportāžām, katru dienu uzzinot jaunākās aktualitātes un notikumus.