DZM IC piedalās konferencē Kā skolotājs zin, ka skolēns mācās

DZM IC piedalās konferencē Kā skolotājs zin, ka skolēns mācās
14.10.2015.

Latvijas Matemātikas skolotāju apvienība (LMSA) un izglītības uzņēmums „Lielvārds” šī gada 9. un 10.oktobrī Rīgas Valsts 2. ģimnāzijā organizēja konferenci "Kā skolotājs zin, ka skolēns mācās". Ar tematu „Profesionālā atgriezeniskā saite - informācija par mācīšanos. Projekta "Scientix" pieredze” konferencē uzstājās arī DZM IC eksperte Ilze France.

I.France savā uzstāšanās iepazīstināja matemātikas skolotājus ar formatīvās vērtēšanas lietojumu un to, kā atpazīt, ka skolotājs to lieto profesionāli. Teorijas ilustrēšanai tika izmantots viens no „Scientix” projekta „Assistme” (www.assistme.ku.dk) materiāliem. 

Skolotāji veica uzdevumu – izspēlēja spēli, kurā centās izveidot tās stratēģiju. Pēc spēles dalībnieki diskutēja, kā viņi zina, kā veicies viņiem pašiem un kādā veidā to varētu noskaidrot uzdevuma devējs. Viens no rīkiem atgriezeniskās saites gūšanai ir vērtēšanas protokols, kas dod iespēju gan skolēnam pašam, gan skolotājam izvērtēt, kuras prasmes skolēns ir spējis lietot uzdevumā. Protokols skolotājam palīdz saprast, kas konkrēti katram skolēnam ir jāpalīdz uzdevumu veikšanai. Savukārt skolēns, izmantojot šo protokolu, var individuāli izvērtēt, cik tālu viņš ir ticis, veicot uzdevumu, un sadarboties vai nu ar klasesbiedriem, vai skolotāju, lai virzītos tālāk. Šadi darbojoties, tiek dota atbalstoša vide skolēnam mācību procesā – skolēns mācās veikt pašvērtējumu un uzlabo savu mācīšanos. Mācīšanās var notikt diferencēti, atbilstoši skolēna spējām.