Nr. | Materiāla nosaukums | Materiāls | Kods | Palīgs |
1. |
Trijstūra laukums
Materiāls satur īsas animācijas pētnieciskajam darbam par trijstūra laukuma noteikšanu, izmantojot praktiskus paņēmienus. Tajā parādīts, kā no dotajiem sešiem trijstūriem, atbilstoši pieliekot klāt taisnleņķa trijstūrus var iegūt taisnstūri. Var izmantot pēc pētnieciskā darba. |
|
M_08_04_VM_01 |
|
2. |
Riņķa laukuma aprēķināšana
Animācija, kura sākas ar ikdienas situāciju – velobraucēju. Tālāk tiek parādīts, kā iegūst riņķa laukuma formulu, sadalot to sektoros. Iespējams izvēlēties dažādu sadalījumu skaitu, lai uzskatāmāk redzētu, ka, palielinoties dalījuma skaitam un sektorus pārvietojot, iegūst figūru, kas tiecās uz taisnstūra formu. |
|
M_08_04_VM_02 |
|
3. |
Interaktīva formulu lapa
Interaktīva formulu lapa ar telpisko ķermeņu tilpuma un pilnās virsmas formulām. Formulā lielumi ir sarkanā un melnā krāsā. Klikšķinot uz kāda sarkanā lieluma formulā, šis lielums kā ģeometrisks objekts iekrāsojās arī zīmējumā. |
|
M_08_04_VM_03 |
|
4. |
Telpiskie ķermeņi
Interaktīva telpisko ķermeņu lapa ar trim iespējām. Uzspiežot
A – redzams ķermeņa attēls,
I – redzams ķermeņa izklājums,
Z – apraksts un demonstrējums, kā uzzīmēt telpiskā ķermeņa 2-dimensionālu attēlu (3 soļi)
Var izmanot pie katra telpiskā ķermeņa mācīšanas.
|
|
M_08_04_VM_04 |
|
5. |
Piramīdu attēli
Geonext materiāls, kurā ir trīs veidu piramīdas: trijstūra, četrstūra un sešstūra. Var izmantot gan demonstrējumiem, gan ievietošanai Word dokumentos (piem., kā attēlu skolēna darba lapā). Visām piramīdām ir maināms gan augstums, gan pamata daudzstūra forma.
(Rūtiņu tīklu var uzlikt/noņemt ar pogu uz apakšējā paneļa.)
|
|
M_08_04_VM_05 |
|
6. |
Taisna paralēlskaldņa attēls
Geonext materiāls ar taisnu paralēlskaldni. Var izmantot gan demonstrējumiem, gan ievietošanai Word dokumentos (piem., kā attēlu skolēna darba lapā). Paralēlskaldņa augstums maināms, kustinot punktu J uz blakusesošās taisnes. (Rūtiņu tīklu var uzlikt/noņemt ar pogu uz apakšējā paneļa.) |
|
M_08_04_VM_06 |
|
7. |
Cilindra attēls
Geonext materiāls ar cilindru. Var izmantot gan demonstrējumiem, gan ievietošanai Word dokumentos (piem., kā attēlu skolēna darba lapā). Cilindra augstums maināms (kustinot punktu uz augšējā pamata).
(Rūtiņu tīklu var uzlikt/noņemt ar pogu uz apakšējā paneļa.)
|
|
M_08_04_VM_07 |
|
8. |
Taisnas trijstūra prizmas attēls
Geonext materiāls ar taisnu trijstūra prizmu. Var izmantot gan demonstrējumiem, gan ievietošanai Word dokumentos (piem., kā attēlu skolēna darba lapā). Prizmas augstums un pamata trijstūra forma ir maināmi (attiecīgi ar punktiem uz augšējā un apakšējā pamata). Lai saglabātu prizmas sānu šķautņu vienādību (mainot pamata trijstūra formu), labajā pusē ir KONTROLE (šiem skaitļiem jābūt vienādiem).
(Rūtiņu tīklu var uzlikt/noņemt ar pogu uz apakšējā paneļa.)
|
|
M_08_04_VM_08 |
|
9. |
Taisnstūra diagonāļu veidoto trijstūru laukumu vienādība
Geonext materiāls ar taisnstūri, kurā novilktas diagonāles. Ieteicams izmantot pie UP 7. prasības (Izvirza un pamato hipotēzi par trijstūra laukuma aprēķināšanu, izmantojot praktiskus paņēmienus (papīra locīšanu, griešanu un savietošanu) un spriedumus.) 3. līmeņa uzdevumam, ja skolēni nevar izvirzīt hipotēzi. Pārvietojot virsotnes A vai B, mainās visu četru daļu laukumi, taisnstūra forma saglabājās. |
|
M_08_04_VM_09 |
|
10. |
Trijstūra laukuma sadalīšana
Geonext materiāls ar trijstūri, kurā no virsotnes B vilkts nogrieznis uz pretējo malu. Ieteicams izmantot pie UP 1. prasības (Lieto laukuma īpašības aprēķina un pierādījuma uzdevumos.) 3. līmeņa uzdevuma, attīstot tālāk ideju par trijstūra laukuma sadalīšanu vēlamajā proporcijā. Visas virsotnes A, B un C, kā arī punkts D ir pārvietojami. |
|
M_08_04_VM_10 |
|
11. |
Vienlieli trijstūri
Geonext materiāls – demonstrējums, kur parādīti vienlieli trijstūri ieslēgti starp paralēlām taisnēm. Ieteicams izmantot pie UP 1. prasības (Lieto laukuma īpašības aprēķina un pierādījuma uzdevumos.) 3. līmeņa uzdevuma. Visas virsotnes ir pārvietojamas. |
|
M_08_04_VM_011 |
|
12. |
Mērniecība
Videofilma par mērnieku darbu mūsdienās. Skolēnam ir iespēja redzēt, ka skolas ģeometrijas zināšanas ir nepieciešamas un vajadzīgas pat strādājot ar mūsdienīgas ierīcēm. Vēlams skolēniem uzdot kādu uzdevumu, filmas skatīšanās laikā. Piemēram, pierakstīt sadzirdētos matemātiskos terminus. |
|
M_08_04_VM_12 |
|