Vizuālie materiāli bioloģijā 8.klasei
1. Ievads zooloģijā
Nr. | Materiāla nosaukums | Materiāls | Kods | Palīgs |
1. |
Dzīvnieku daudzveidība
Interaktīvās tāfeles materiāls piedāvā iepazīties ar dzīvnieku sistemātisko daudzveidību (dots taksonam raksturīgo ārējo pazīmju apraksts). |
|
B_8_01_VM_01 |
|
2. |
Dzīvnieku dzīvības pamatpazīmes un orgānu sistēmas
Interaktīvās tāfeles materiālā var iepazīties ar dzīvnieku dzīvības pamatpazīmēm un orgānu sistēmām kā arī to saistību. |
|
B_8_01_VM_02 |
|
3. |
Virtuālais ekosistēmas modelis
Virtuāls ekosistēmas modelis, kurā var izvēlēties un apskatīt dzīvniekus, kā arī izmantot, lai salīdzinātu dzīvnieku klašu ārējās uzbūves pazīmes. Materiālā izveidota iespēja izmantot balsošanas pultis. |
|
B_8_01_VM_03 |
|
2. Zīdītāji – visaugstāk attīstītie mugurkaulnieki
Nr. | Materiāla nosaukums | Materiāls | Kods | Palīgs |
1. |
Eirāzijas bebrs
Filmēts Eirāzijas bebrs, tā barošanās (video izmanto stundas aktualizācijai). |
|
B_8_02_VM_01 |
|
2. |
Zīdītāju ārējā uzbūve
Animācijā parādīta zīdītājiem raksturīgās ārējās uzbūves pazīmes. |
|
B_8_02_VM_02 |
|
3. |
Zīdītāju iekšējā uzbūve
Animācijā parādīta zīdītāju iekšējā uzbūve – orgānu sistēmas. |
|
B_8_02_VM_03 |
|
4. |
Latvijas zīdītāju daudzveidība
Interaktīvās tāfeles materiālā var iepazīties ar Latvijas zīdītāju daudzveidību (plēsēji, sikspārņi, pārnadži, zaķveidīgie, grauzēji, kukaiņēdāji). Materiālā doti zīdītāju kārtu apraksti kā arī plašs fotomateriāls. |
|
B_8_02_VM_04 |
|
5. |
Zīdītāju skaita noteikšana parauglaukumā
Animācija ir virtuāls laboratorijas darbs par zīdītāju skaita noteikšanu parauglaukumā. |
|
B_8_02_VM_05 |
|
6. |
Dzīvnieku pēdu noteikšana
Animācijā ir iespēja noteikt dzīvnieku pēc to atstatajiem pēdu nospiedumiem, iespējams pēdas virtuāli izmērīt |
|
B_8_02_VM_06 |
|
7. |
Mežasraga stāstījums par staltbriežu ragu augšanu
Filmēts mežsarga stāstījums par staltbriežu ragu augšanu (parādīti ragu veidi). |
|
B_8_02_VM_07 |
|
8. |
Intervija ar vetārstu
Filmēta intervija ar vetārstu. Intervijā vetārsts stāsta par savas profesijas ikdienu un par zināšanām, kas nepieciešamas, lai mācītos par vetārstu |
|
B_8_02_VM_08 |
|
9. |
Intervija ar veterināraptiekas pārdevēju
Filmēta intervija ar veterināraptiekas pārdevēju. Intervijā vetaptiekas vadītāja stāsta par savas profesijas ikdienu un par zināšanām, kas nepieciešamas, lai strādātu vetaptiekā |
|
B_8_02_VM_09 |
|
3. Putni – lidojošie mugurkaulnieki
4. Mugurkaulnieki ar nepastāvīgu ķermeņa temperatūru
5. Posmkāji – izplatītākais dzīvnieku tips
Nr. | Materiāla nosaukums | Materiāls | Kods | Palīgs |
1. |
Posmkāju noteikšana
Interaktīvās tāfeles materiālā var iepazīties ar posmkājiem un, izmantojot noteicēju, noteikt posmkāju klasi |
|
07_05_VM_01 |
|
2. |
Posmkāju izplatība
Animācijās parādīta posmkāju izplatība |
|
B_8_05_VM_02 |
|
3. |
Ko ēd šis kukainis?
Aprakstīts ko ēd kukaiņi, parādīti kukaiņu mutes orgāni. |
|
B_8_05_VM_03 |
|
4. |
Irša barošanās
Filmēta irša (sirseņa) barošanās. |
|
07_05_VM_04 |
|
5. |
Bites
Video par bišu dzīvi – barošanos, nozīmi dabā, uzbūvi un bisu produktiem. |
|
07_05_VM_05 |
|
6. |
Medus ceļš
Aprakstīts „medus ceļš”: aprakstīti bišu „veidi” (darba bite, bišu māte, trans), kā notiek bišu vairošanās un attīstība, kādi ir bišu produkti un kā veidojas medus. |
|
B_8_05_VM_06 |
|
6. Gliemji, tārpi, zarndobumaiņi
7. Dzīvnieki ekosistēmās
Nr. | Materiāla nosaukums | Materiāls | Kods | Palīgs |
1. |
Dzīvnieku evolūcijas galvenie posmi
Animācijā parādīti dzīvnieku evolūcijas galvenie posmi. |
|
B_8_07_VM_01 |
|
2. |
Barošanās tīkls
Animācijā parādīts dzīvnieku barošanās tīkls (var izmantot lai skaidrotu dzīvnieku barošanās attiecības). |
|
B_8_07_VM_02 |
|
Noteikumi spēlēm